За да бъде един моторист в безопасност освен добра мото екипировка, той трябва да си осигури още доста неща. 

Днес ще засегнем темата за “обувките” на вашата машина.

Тъй като, ние не сме специалисти, ще се радваме да ни поправите, ако грешим в нашите разсъждения относно мото гумите.

Видове гуми за мотор

Гуми за турър мотор - туристически гуми

Най-продаваната е туристическата гума. Известно е, че има по-дълъг живот от другите конвенционални гуми, тя се използва за шофиране в града и за по-дълги пътувания по магистралата. Също така, тази гума, осигурява добро сцепление на мокри пътища благодарение на своя дизайн, който позволява добро отблъскване на водата.

Гуми за пистов мотор - спортни гуми

За спортното шофиране имате избор между два вида гуми за мотор,гуми само за път, и спортни гуми с още по-добро сцепление. От друга страна, за да карате по пистата, ще е необходимо да използвате хиперспорт гуми, известни още като хлъзгави гуми, забранени на пътя. Следователно, сцеплението и жизнеността са силните страни на тези мотоциклетни гуми.

Гуми за кросов мотор - гума за офроуд

Идеална за офроуд (крос, ендуро), гумата за всички терени, изработена с шипове, ви дава високо сцепление, от което се нуждаете, за да се изправите срещу калните пътеки, пресечените терени и дори пясъчните дюни. 

Индекси на натоварване на мото гумите

Преди да закупите новите си мото гуми за мотор, е задължително да проверите някои индикации, по-специално:

  • Ширина на мото гумата; 

  • съотношението между ширината и височината;

  • индексът за максимална скорост - R

  • вътрешният диаметър на мото гумата;

  • максималният индекс на натоварване;

  • индексът на максимална скорост - W;

  • безкамерна мото гума - TL.

Поддръжка на мото гумите 

Като първа стъпка е важно редовно да проверявате налягането им. От една страна, това ви гарантира добро задържане на пътя, от друга страна мото гумите ще се износват по-бързо, ако е ниско налягането.

Предната гума трябва да бъде между 1,9 и 2,5 бара, а задната между 2,5 и 2,9 бара.

Износването им се измерва благодарение на грайферите. Ограничението не трябва да бъде по-малко от 1 мм. Защото ако е под 1мм отдолу гумите ви са гладки и следователно сцеплението не е добро и вече не е безопасно да карате с тези гуми.